Sziasztok!
A következő rész fontos pont lesz a csapatnak és főszereplőinknek is, gondolom nem kell magyaráznom miért. Régen volt már 2012 Abu Dhabi, de most elég részletesen felidézem a részen belül azt a bizonyos napot :)
Addig is kellemes pénteket! ;)
- Hamilton elszállt! - közölte szinte önkívületben Mark.
- Látom... - reagáltam rezignáltan. Fél körrel hamarabb észrevettem, hogy valami nem okés azzal a kocsival, most miért lepődjek meg?
- Csak úgy szólok, hogy te vezeted a versenyt, Kimi... - jegyezte meg mellékesen, miután nem kapott az övéhez hasonló "jajezaz!" reakciót.
- Feltűnt - szóltam vissza. Már nem volt előttem senki a pályán, szóval simán lejött, hogy én vagyok az első.
- Szeretném, ha megtartanád a helyedet - kérte, ezúttal már visszafogva előbbi lelkesedését.
- Akkor megtennéd, hogy nem dumálsz, amíg vezetek? - közöltem vele én is a kérésemet.
- Vettem, tartsd a tempót és a pozíciót! - Csak nem bírta ki, hogy ne adjon ki még egy utasítást...
Tettem a dolgomat, ugyanúgy körözgettem, mint az előző 20-ban. Most, hogy Hamilton eltűnt előlem, senki sem volt a közelemben, úgyhogy nem volt miért nyomnom. Pont annyira hajtottam meg az autót, amennyire kellett, de hiába voltak még tűrhetőek a gumik, Mark nyugtalan lett.
- Kimi, két kör múlva box!
Kiálltam, a srácok egész jó idő alatt új gumikat dobtak fel, aztán ismét visszakerültem az élre. Azért azt el kellett ismernem, hogy nem volt ellenemre ez a pozíció, elég régen szagoltam már a levegőt errefelé...
- Vettel mit keres mögöttem? - kérdeztem, amikor a visszapillantóban fura módon Sebet szúrtam ki. Na nehogy már ő rondítson bele ebbe a képbe az örökös győzelemhajszolásával. Tetszik, nem tetszik, ma nem ő fogja a legfelső dobogón inni a pezsgőt.
- Átmenetileg - fogta rövidre, majd a változatosság kedvéért megint utasításokat szabott ki - Magadra figyelj! Most nyomhatod pár körig, hogy legyen egy kis előnyünk, utána meglátjuk, mi a helyzet. Jól néz ki, de ne dőljünk hátra!
A következő körben tájékoztatott, hogy megfutottam a leggyorsabb kört. A rákövetkező körben informált, hogy már közel 4 másodperces az előnyöm. Már épp akartam szólni neki, hogy hagyja abba a pofázást, amikor újabb infót közölt:
- Oké, Kimi...Alonso van mögötted...Alonso 5 másodperccel van mögötted....tartsd a távolságot...tartsd a pozíciót!
- ,,Hagyj békén, tudom mit csinálok!" - szóltam vissza most már kissé idegesen. Szent szar! Hülyére vesz, de komolyan? Attól, hogy az élen vagyok, még nem kell, hogy egy agyilag roggyant baromnak nézzen, aki nem képes irányítani saját magát meg a kocsiját! Csessze meg, ezek után csak nem pofázik többet...
Érdekes módon befogta. Békén hagyott, mert talán felfogta, hogy tudom, mit csinálok. Ez azért nem semmi attól a mérnöktől, akivel több évet lehúztam és elvileg a tenyeremtől a talpamig ismeri a versenyzői képességeimet. Na bakker, ennyire bízhat meg az ember a legközelebbi munkatársaiban...
- Safety Car! - hallottam meg pár kör után Slade hangját. Annyira mégsem hatották meg a szavaim... - Koncentrálj, szükség lesz a jó reakcióra az újraindításnál! És figyelmeztetnélek, hogy ezúttal mind a négy gumit rendesen melegítsd be, hogy ne legyenek elfékezések, mint az előzőnél...
- ,,Igen, igen, igen, folyamatosan ezt csinálom, nem kell, hogy minden másodpercben emlékeztess!" - Nehogy már arról is osztogassa a tanácsait, hogy hogyan vezessem a mezőnyt SC szakasz alatt! K*rva idegesítő ez az állandó parancsolgatás. Az agyvizem már túl van a forrásponton, hála az idióta mérnökömnek meg az agyzsibbasztó benyögéseinek!
- Oké... - Legalább tudomásul vette, hogy nem kérek többet belőle... - A sorrend mögötted Alonso, Button, Vettel. Mindannyian gyorsak, figyelnünk kell rájuk!
Már nem vettem a fáradtságot, hogy ismét visszaszóljak. Pontosan tudom, hogy milyen kaliberűek ezek a srácok és mivel a visszapillantóbban éppenséggel pont látom, hogy mit művelnek, csak meg tudom állapítani, hogy veszélyesek-e vagy sem. De persze a mérnök mindent jobban tud, ő az agy én meg csak tegyem, amit mond. Inkább a "ha én nem pofázok, talán ő sem pofázik" taktikát követtem. És legnagyobb meglepetésemre be is vált.
Sima újraindítás, rögtön megléptem, megfutottam a leggyorsabb kört, és egy kör múlva már kaptam az üzenetet Slade-től, hogy megvan a 3 másodperc. Fasza, akkor mégsem hagy békén...
Csak álom volt: három kör erejéig élvezhettem a rádió kussolását. Viszont Mark mutatott azért némi haladást, mert csak a legfontosabb infókkal látott el és nem jött a tök felesleges újoncoknak szóló tanácsaival. Marha nagy szerencséje van, mert unalmas élen töltött perceimben már azon agyaltam, hogy ha behúzom ezt a futamot, követelem Erictől, hogy szereltessen egy "rádió-kuss" gombot a műszerfalamra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése